Wij zijn de kermiscommissie, bestaande uit acht heren en een dame. Met nog een heer op de voor en achtergrond, maar daarover later meer. Het hele jaar zijn wij bezig met de organisatie van de kermis. De kermis is namelijk niet alleen wat de bezoekers zien tijdens de kermis. Wanneer de kermis is afgelopen starten wij al met de voorbereidingen voor de komende kermis. Dit begint met de evaluatie van de afgelopen kermis en hierdoor krijgen wij weer andere inzichten voor de volgende kermis.
Dit is te verdelen in diverse onderdelen, algemeen, techniek, financiën en communicatie.
Voor het algemene deel werken wij nauw samen met een afvaardiging van het bestuur van het Gilde, het zogenoemde “kernteam”. De kermiscommissie werkt geheel zelfstandig maar houdt op diverse punten ruggenspraak met het bestuur.
Onder het algemene deel vallen ook de vele contacten met diverse partijen, onder andere de eigenaar van de wei, Boer Geurts, onze partner ’t Pömpke, de beveiliging en EHBO. Een belangrijk onderdeel is ook het aanvragen van de vergunning bij de gemeente.
De gehele kermis zou niet draaien zonder de techniek, hiervoor hebben wij drie enorm handige heren in ons midden, Ferdinand, Krijn en Wilfried. Zij zorgen dat de infrastructuur op de kermis klopt, zij bedenken ook hoe het terrein anders kan worden ingedeeld qua techniek. Tijdens de opbouw en afbouw zijn zij de drijvende motor dat alles op de goede manier gebeurd. Zij hebben contact met alle leveranciers, die betrekking hebben op techniek, toiletwagens etc. Zij zijn alle dagen aanwezig tijdens de kermis. In de zogenoemde storingsdienst en voor de hand en span diensten.
De financiële afwikkeling is natuurlijk ook belangrijk, de facturen naar de exploitanten en sponsoren. Het betalen van de facturen van de artiesten en middelen die nodig zijn bij de kermis. Dit is in hele goede handen bij Wilbert. Om te zorgen dat er exploitanten en artiesten willen komen hebben wij Guus ondersteund door Wilfried. Guus die al zoveel jaren een gezicht is van de Gaanderse kermis in de kermis wereld. Met alle namen en nummers in zijn zwarte boekje, zorgt hij samen met ons voor een mooi en gevarieerd programma voor elke leeftijd.
Hoe wordt de kermis nu bekend gemaakt onder de bevolking, dat doet Jurgen, alle uitingen op social media voor, tijdens en na de kermis. Het maken van de entreekaarten. Zonder hem had de kermis geen bekendheid gehad en hadden de Gaandernaren niet alles geweten van de kermis voor deze begon. Tevens draait hij op de dinsdag de muziek want hij is DJ Jurgen.
We hebben natuurlijk Mike nog, hij vervult meerdere dagen de taak van algehele leiding, dit houdt in dat hij de vrijwilligers aanstuurt tijdens de kermis. Dit doet hij natuurlijk niet alleen, de hele commissie pakt daar zijn rol. Mike werkt samen met Annelore en de dinsdag middag groep aan een mooi programma voor de schoolgaande jeugd.
Voor alle overige zaken, onder andere het maken van de glossy samen met Krijn. Allerlei hand en span diensten en ondersteuning van de commissie is Annelore de spin in het web.
Bovenstaande allemaal onder bezielende leiding van Jan.
De kermiscommissie Jan, Guus, Krijn, Ferdinand, Jurgen, Wilbert, Wilfried, Mike en Annelore